Name:
Location: seremban, N9, Malaysia

Pengembara yg mencari sinar Haqiqi

21.5.08

Faisal Tehrani



Assalamualaikum...

Alhamdulillah setakat ni dah beberapa buah buku Faisal Tehrani (FT) selesai dibaca. Antaranya Kombat 1511, Advencer Si Peniup Ney, Manikam Kalbu, Detekti Indigo, Tuhan Manusia, Kekasih Sang......(x ingat)...dan yang lain-lain tu in progress.

Sesetengah orang kata novel FT ni berat, banyak fakta, macam teks khutbah, boring, tak santai dan macam-macam lagi komen....Tapi bagi ana, kita bukan kene hafal fakta-fakta yang FT bentangkan tu. Dia tak suruh hafal pun....yang kita dok pening kepala sorang2.




Tapi lebih dari itu, kita harus mengambil yang tersirat dari senaskah novel ditangan tu....kita boleh lihat dan nilai bentuk-bentuk pemikiran iaitu cara berfikir yang sangat islamic, samada dari FT sendiri ataupun dari watak-watak yang dibawa dalam novel tu.


Kita boleh ambil inspirasi darinya kerana FT sendiri dan watak yang diketengahkan memiliki pola pemikiran yang seharusnya ada pada anak-anak muda Islam untuk mengembalikan keizzahan ISLAM...


Congratulation FT!!!!

**Harap2 satu hari nanti ada insan seperti Jeneral Nusaybah yang akan sponsor FT buat filem Detektif Indigo bersiri ala-ala macam filem Herry Porter tu....InsyaALLAH.

Takbir!!!








0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home